Ana içeriğe atla

hamilelikte el ayak ağız hastalığı (23.haftam)

Evet evet yanlış okumadınız. son 3-4 yıldan beri özellikle kreş çocuklarında ve bebeklerde görülen parktan bahçeden havuzdan geçen bu virütik hastalık geldi beni buldu.😭
internetten bakınca çocuklarla alakalı tonla yazı var. ama hamile birinin bu hastalığa yakalanması ile ilgili neredeyse hiçbirşey yok.
adından da anlaşılacağı üzere bu rahatsızlık ellerde ayaklarda bazen göbek bölgesinde ve ağız çevresinde su çiçeğine benzer kırmızı kabartıların çıkması ile kendini gösteriyor. önce boğazda ağrı yangı oluyor sonra ateş ve kızarıklıklar tabii bir de ağız içinde aft !!! tedavi aslında yok 10 gün içinde bir ilaç almasanız da geçiyor. çocuklara antihistaminik, krem ve ateş düşürücü veriyorlar. tabiii hamilelerde bunu uygulamak pek mümkün değil...
gel gelelim benim duruma 
23.haftada boğazım da hafif yanma olunca eyvah hasta oluyorum diye bal az zencefil limon karışımı yapıp bir kaç kaşık almıştım.bunun ertesi günü elimde egzamaya benzer şeyler olmaya başladı. cildim zaten çok hassas ve atopik dermatitim olduğu için azdı diye düşündüm. ama kaşıntı anlatılacak gibi değildi. sabah 4 e kadar elimde buzlu bezlerle kompres yaparak geçirdim. uyku falan yok kaşımıyorum daha kötü olmasın diye. hamileyim diye kortizonlu ilaçta sürmüyorum. ama nasıl sabah oldu bir de bana sorun.
sabah işe gittim eller davul gibi. işyerinden bir arkadaşımın oğlu bu hastalıktan olduğunu bildiğim için insallah bu değildir diye dua ediyorum ama korkuyorum da...
apar topar dermatoloji doktoruna gittim. kadın baktı inceledi ayakta da başlamış dedi bu sırada ağzımın etrafında da kızarıklıklar olmaya başladı. elimin içinde kırmızı noktalar üstünde egzama gibi deri döküntüleri... öyle kötü ki bardak tutamıyorum kaşık tutamıyorum o derece....
doktor hamile ek ayak ağız hastalığına yakalanmış ilk hastası olduğumu söyledi bir antihistaminik, düşük kortizonlu bir krem verdi kadın doğumcuma danışmamı söyledi bu ilaçlar için. 
acil olarak bu sefer kendi doktoruma gittim o da şaşırdı antihistamiği kullandırmadı sadece kremi kullan dedi. Çok da önemsemedi bunu virütik bir şey olduğu için, zaten grip gibi birşey olduğunu söylüyorlar. 
 yapacak bişi yok bu hastalıkta kimseye dokunma bulaşma yat uzan dinlen. başka çözüm yok. bu arada ayak tabanlarım o kadar sızlıyor ki şiştiler ayağımı yere basamıyorum neredeyse...😭
dermatoloji uzmanının istediği tahlilleri verdim ertesi gün tekrar yanına gittim başka hastalık olmadığından emin oldu. 10 gün rapor verdi çünkü bulaşıcı bir hastalık...
ilk üç gün cehennem azabı gibiydi acıdan ağladım ki dirayetli bir insanımdır. ellerimin üstünü görmek istemezdiniz öyle kötüydü. Allah'tan ağzımda aft çıkmadı ben bunu içtiğim bal limon zencefile bağlıyorum mikrobu kırdı gibime geliyor. Bol su tükettim.

geçiş evresi ise;

ellerimdeki kabartılar sanki su toplamış gibi deriler kalkmaya başladı tabii bu 10.gün sonunda olmaya başladı. resmen deri değiştirdim. öyle bir şey ki aynı anda da olmuyor hepsi parça parça... bir de tırnak düşebilir yazıyor her yerde benim tırnaklarda da bir anormallik olduğunu fark ettim. sanki etinden ayrılıyormuş gbi tabii bu da ayrı bir tramva. tırnaklarım düşecek diye ağlama modlu depresyana bile girdim yaniii!!!
ayaklarımda bir şey yok gibi gözüküyordu oysa ki onlardan dolayı yürüyemiyormuşum. ayak tabanı da yarı soyuldu. ne menem bir hastalık bu!!!
neredeyse 2 ay olucak. şu anki durumu söyleyeyim. ayak tabanımda hafif soyulma kaldı eller temiz allaha şükür. ama tırnaklar işte onlar fena... diplerinden sanki orası hava kabarcığı olmuş gibi tırnak ayrılmaya başladı. Ama allahtan arkasından geliyor. işin kötüsü hepsi bir anda böyle olmadı önce 2 tırnak oh dedim iyi sadece iki. 1 hafta sonra bir iki tane daha bir iki derken 4 tırnak sağlam gibi hala emin değilim diğerleri problemli... öyle bir şey ki unutamıyorsunda....

bunun dışında ing kaynaklara baktığımda bu hastalık hamilelerde 2. periyodda sıkıntı oluşturmuyormuş ki ben o dönemdeyim. ilk üç ay düşük riski (ki herşey düşük riskine neden olabilir bence çok endişe edecek bişi değil), son üç ayda başınıza gelirse bebek bu hastalıkla doğabiliyormuş Allah korusun.

23. hafta ağrılı sancılı hala esamelerini gördüğüm rahatsızlıkla geçti anlayacağınız...
konı ile ilgili bir makalede paylaşayım
 http://www.ankaramedicaljournal.com/article/viewFile/5000183423/5000173210
buradan da gebelikte bu hastalığa yakalanmış bir hastanın vaka takibini de görebilirsiniz.

Yorumlar

  1. Iyi aksamlar simdi internette aratinca ilk sizin yazdiklariniz cikio karsima..suan boyle bir durumla karsi karsiyayim sanirim .. acaba sonrasinda herhangi bi problem yasadinizmi diye sormak istedim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. allaha şükür bir sorun yaşamadım. ancak tırnakların normal hale dönmesi ancak kızım dünyaya geldikten sonra oldu. içiniz rahat olsun sıkıntılı bir durum ama geçecektir bebeğinize zarar vermeden insallah

      Sil
  2. Merhaba eşim 5 haftalık hamile 19 aylık oğlum el ayak hastalığı olmuş eşime ne önerirsiniz anneye bulaşması durumun da ne yapabiliriz Allah göstermesin düşük haricinde anne karnında ki bebeğe kalıcı Bi zarar olur mu Bi bilginiz var mı bu durumdan

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

10. hafta (ayağıma çivi battı!!!)

evet yanlış okumadınız... tam her şey yolunda derken başıma bu geldi. işe giderken simit satan bir yere girip simit alayım dedim. şu sandalyelerin kumaşlarını tutturan raptiyeler var ya temizlik yaparlarken o sandalyenin oradan tam vitrinlerin olduğu yere geç. sonuçta inşaat alanı değil ki tertemiz dükkan içi ben büyük bir keyifle simitlere odaklanmış yürürken 😵 ayağımda bir acı... yaz zamanı olduğu için ayağımda incecik babet... hemen sandalyeye çöktüm ayakkabıdan ve ayağımdan raptiyeyi çektim ama ayağım kanamaya başlası. eee şimdi bir sıkıntı olur mu? hemen acile koşturdum.(bu ayakla nasıl koşulursa artık 😒) tetanoz aşısı normalde 16. haftadan sonra yapılıyor. Hamilelikte sıkıntı olur mu bilmiyorum. beni aldı bir endişe doğal olarak. her şey yolunda giderken olacak iş miydi bu!!!! acilde kadın doğum uzmanına ulaştılar vs.  sonuçta tetanoz aşısı vurunmam gerektiğini söylediler ve ne yazık ki iğneyi yedik...😰 tabi sonra kendi doktrumla da görüştüm sıkıntı olmaz dedi... sonuçta

2. düşük (16 haftalık)

ilk düşükten 3 ay sonra yine bir gecikme ve yeniden bir heyecan acaba mı??? 😊 doktora gitmemeye kararlıyım hemen, bir 2 hafta kadar geçsin öyle gidicem aynı şeyler tekrarlansın istemiyorum derken ufak bir kanama olunca ben dayanamayıp doktora koştum heme yine 1 hafta gecikmeli olarak bu sefer kendi doktorumun yolunu tuttum 😊 bu sefer her şey yolunda bir şekilde beta hcg değerlerim olması gereken düzeydeydi. progestan kullanmaya başladım folik asit vs. sonra bebişimizin kesesini gördük daha sonra da kalp atışlarını... ilk seferden dolayı gayet temkinli şekilde ilerledik... adım adım ilerlemek en iyisi bebeğimle şunu yaparım bunu yaparım hayalleri yok çok uzun bir süreç bu herşey olabilir o yüzden bir kontrolden ötekisine her şey yolundadır umudu ile ilerledik... bu sefer yine de istemeden de olsa anneler kardeşler kısacası herkesin haberi oldu ki pek istediğim bir şey değildi.12 hafta olunca herkes bilsin ama di mi? 😉 Allaha şükür bulantı falan da yoktu ben de... Rahat bir hamil